050-6611830

ל"ג בעומר

 

גם סביב מדורת ל"ג בעומר אפשר לשמור על הדיאטה

 

השבוע נחגוג את ל"ג בעומר, נשב עם הילדים סביב המדורה, נזרוק תפוח אדמה אל האש ונצלה שיפודי מרשמלו. אם היינו מסתפקים בתפוח אדמה אחד ובשיפוד קטן של מרשמלו, היינו יוצאים ידי חובת החג: גם נהנים, גם שומרים על הדיאטה, וגם מבלים זמן איכות עם הילדים/הנכדים.

אלא שבמרבית המדורות ההורים לא מסתפקים בתפוחי אדמה צלויים ובשיפודי מרשמלו. כדי לשמח את הילדים הם מעמיסים על השולחנות כמויות ענקיות של חטיפים, נקניקיות, בורקסים, פיתות עם חומוס, עוגות, ממתקים ושפע של בקבוקי קולה ומיצים עתירי סוכר.

הילדים, ובמרבית המקרים גם ההורים, מתפתים נוכח השפע ואווירת המדורה לנשנש עוד ועוד חטיפים, עוגות, ומשקאות. בסופו של הערב כולם מוסיפים לגופם קלוריות רבות מיותרות, מזון תעשייתי מעובד ולא בריא, וכל מיני חומרים משמרים שפוגעים בטווח הארוך בבריאותנו.

תמיד כדאי לזכור שאפשר גם אחרת! אפשר לחגוג את החג ואת המדורה בכיף, להגיש לילדים ולמבוגרים שפע של כיבוד ומזון, ולטפוח לעצמנו על השכם שהצלחנו לארגן ערב שכולו בריאות.

במקום ממתקים, נקניקיות, חטיפים ובורקסים אפשר לארגן מראש לילדים ולהורים שפע של מאכלים ונשנושים בריאים:

 

1. פלטות של מקלוני ירקות ופירות חתוכים. אין מי שלא יתלהב ממגשים צבעוניים ומפתים של ירקות ופירות טריים       בשלל צבעים. אפשר לשלב את כל מגוון פירות וירקות העונה. מי שרוצה להשקיע יכול ליצור צורות ועיצובים             מדליקים במיוחד שיפתו את כולם לטעום.

 

2. חטיפים בריאים נוספים יכולים להיות קלחי תירס שנפלאים להגשה ליד המדורה.

 

3. כריכונים או חצאי פיתות עם חומוס/ טחינה/ גבינה וכד'. תמיד רצוי שהלחם יהיה מדגן מלא. אפשר גם לאפות         בטאבון פשוט ליד המדורה  פיתות מקמח מלא וכך ליצור גם פעילות מהנה לילדים ולהורים.

 

4. אם בכל זאת רוצים שיהיה ליד המדורה משהו שדומה למזון מהיר, בחרו בפלאפל אפוי בבית, או פיצה ביתית             בתוספת סלט ירקות גדול. עדיף לוותר על נקניקיות בלחמנייה. נקניקיות נחשבות לג'אנק פוד מהסוג הגרוע             ביותר, מאחר שהן מכילות כמויות גדולות של שומן שאינו בריא וכמות גדולה מאוד של נתרן.

    אפשר להכין פלאפל בייתי אפוי בריא במיוחד ולהגיש אותו עם פיתה (רצוי מלאה) וטחינה. או פיצה ביתית אפויה       עם הרבה ירקות כתוספת.

 

5. ירקות "על האש" הכי טעים שיש! חוץ מתפוח האדמה שזורקים לצלייה במדורה, אפשר לצלות גם בטטה,               חצילים, ארטישוק ירושלמי ואפילו כרובית עטופה בנייר כסף. רצוי תמיד להתחיל להרגיל את הילדים למגוון ירקות       צלויים במקום חטיפים.

    בגזרת המתוקים רצוי להסתפק במרשמלו שאותו מומלץ לצלות רק שניות בודדות ולא לשרוף יותר מדי. מומלץ         להגביל את כמות היחידות של המרשמלו לילד ולזכור שמדובר בממתק שמכיל הרבה סוכר. 5 יחידות של מרשמלו       מכילות כ-70 קלוריות .

 

6. אם מוכרחים משהו מתוק נוסף, אפשר להכין עוגיות או עוגה על בסיס פירות וקמח מלא.

    כמו תמיד, כדאי לחזור ולהזכיר לעצמנו וגם לילדים שהכי בריא לשתות מים. כל המשקאות הממותקים והמיצים         השונים מכילים כמויות אדירות של סוכר ורצוי להימנע מהם לחלוטין.

 

בעבר הלא-רחוק מדורות ל"ג בעומר התמקדו בהפעלות של הילדים סביב המדורות, במשחקי חברה ובשירה. האוכל כלל תפוחי אדמה צלויים בלבד. אפשר גם היום לחזור לאותה מתכונת והאוכל לא חייב להיות המרכז.

חג שמח !!

 

 

 

תגיות: תזונה, דיאטה, לג בעומר, דיאטה בחגים, תזונה בחגים, הרזיה, תזונה בלג בעומר

holidaypic

שלח

 

שם:

 

נא להכניס שם

תודה על פנייתך!

 

נחזור אליך בהקדם.

 

נייד:

 

נא להכניס נייד

 

מייל:

 

נא להכניס מייל

להשארת פרטים:

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 | מייל: irispes@gmail.com | כתובת: יהודה 14, רמת השרון

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 |

 מייל: irispes@gmail.com

כתובת: יהודה 14, רמת השרון