050-6611830

חופשה נעימה ולא משמינה - איך אפשר גם לאכול ולבלות וגם... לשמור על המשקל?​

 

 

 

אמצע אוגוסט. הקיץ בעיצומו, הילדים בחופש הגדול, וכולנו זקוקים לחופשה נעימה. אז למרות הקורונה ולמרות העובדה שחו"ל כרגע לא רלוונטי, רובנו לא מוותרים על קצת בטן-גב בצפון או בדרום, טיולים אתגריים או סוף שבוע עירוני מגניב בתל-אביב או ירושלים. הבעיה מתחילה כשבשנייה שיוצאים מהבית... מיד "שוכחים" מכל הדיאטות, הידע והכללים ומתחילים לזלול ולנשנש בלי הכרה.

התוצאה עלולה להיות עוד עלייה במשקל ועוד השמנה וזה בנוסף על העודפים שכבר צברנו מימי הקורונה בבית.

אז כדי שלא תחזרו מהחופשות עם קילוגרמים עודפים ולא תצטרכו שוב להתחיל דיאטה, הנה כמה טיפים פשוטים שאני ממליצה לאמץ: 

 

 

  • נשנושים לדרך - נטייה ישראלית נפוצה היא להעמיס מלאי של נשנונים וחטיפים "לדרך". בין אם זה לנסיעה במכונית ובין אם לאורך המסלולים או אפילו לים ולבריכה. הנשנושים האלה בד"כ מורכבים ממתקים, חטיפים, מאפים וכו' שגורמים לזלילה אינסופית ולהשמנה. ממליצה מאד להפסיק את המנהג הזה ולנסות לעבור את הנסיעה או הטיול בשיחה נעימה והנאה מהדרך מבלי לנשנש כל הזמן.

 

  • ארוחת הבוקר – לטובתנו בגלל הקורונה רב בתי המלון ויתרו על המזנון העשיר של ארוחת הבוקר, והארוחה מוגשת במנות אישיות וקטנות. זה מקל עלינו לא לזלול ולא להגזים בכמויות. נסו לבחור כמות קטנה מכל מנה ולא לבקש מהמלצר להעמיס לכם את הצלחת.

 

  • בנוסף נצלו את היתרונות בחופשה ישראלית. אצלנו יש תמיד ירקות בשפע (המוגשים גם ללא רוטב וכך אפשר לשלוט בכמות), מוצרי חלב דלי שומן, דגני בוקר עשירים בסיבים, יוגורטים וכדומה. השתדלו לבחור סלט ירקות טרי וצבעוני, ביצים וגבינות דלות שומן. במקביל הימנעו או לפחות צמצמו את כמויות הלחם, המאפים והקרואסונים המתוקים.

 

  • שתיה - במהלך היום כשאתם מטיילים, במיוחד בקיץ החם חשוב להרבות בשתיית מים. הנוזלים חשובים למניעת התייבשות וגם עוזרים למנוע רעב ונשנושים. העדיפו לשתות מים, סודה, תה, קפה ללא סוכר. וותרו על מיצים ומשקאות מתוקים. הם מלאים בסוכר ובקלוריות מיותרות.

 

  • אם אתם מטיילים במהלך היום הכינו לכם קופסאות עם ירקות ופירות חתוכים - הם נשנוש מרענן וקליל לטיול רגלי. הימנעו מחטיפים מלוחים ומתוקים שגם משמינים וגם מצמיאים... וזיכרו אין צורך לאכול "כל רגע". אכלתם ארוחת בוקר יפה וגדולה, שמספיקה להרבה מאד שעות. זה בסדר לצבור תיאבון לקראת ארוחת הערב. אין צורך לאכול כל הדרך.

 

  • כדאי להתמקד בארוחה אחת עיקרית ביום - בצהריים או בערב. בארוחה זו השתדלו תמיד לבחור בעיקר חלבונים וירקות וותרו או לפחות צמצמו את הפחמימות. יש שפע של חלבונים שאפשר לבחור - בשר, עוף, דגים, טופו, סויה, ביצים וקטניות. כולל מנות ראשונות כמו סביצ'ה, סשימי וקרפצ'יו. בקשו תוספת סלט ירקות וירקות אפויים או "על הגריל" על חשבון הלחם והפחמימות.

 

  • מבין הקינוחים העדיפו תמיד פירות או גלידה. אם בא לכם שוקולד, קנו שוקולד איכותי באריזות קטנות ואכלו פרלין אחד או שניים.  עוגות ועוגיות תמיד יכילו את כמות הקלוריות הגדולה ביותר. אם אתם במסעדה, אפשר להתחלק במנה האחרונה עם עוד מישהו.

 

  • אכלו בנחת – חוויית האכילה היא חלק מהטיול. לא לאכול מהר, ולהניח מדי פעם את הסכו"ם בצד. חשוב לעשות הפסקות במהלך הארוחה, לשוחח עם שותפים לשולחן, ובכך להתפנות ללעיסה ולהנאה מהאוכל. בדרך זאת נוכל לזהות ביתר קלות מתי הגענו לתחושת שובע ונימנע מאכילת כמויות גדולות מיותרות.

 

  •  השתדלו לשלב הליכה, טיולים או פעילות גופנית אחרת. כך בלי להרגיש תוכלו לפחות לשרוף קלוריות רבות. בחופשת מנוחה תוכלו לנצל את האזור להליכה או לבחור בפעילות גופנית המוצעת בבית המלון.

 

שמירה על כללים פשוטים אלה יכולה לחסוך לנו קלוריות מיותרות רבות, לשפר את הרגלי האכילה שלנו, ובסופו של דבר לחזור הבייתה מרוצים ורזים 😊

 

 

 

תגיות: תזונה, דיאטה, אורח חיים בריא, חופשה, שמירה על המשקל בחופשה

שלח

 

שם:

 

נא להכניס שם

תודה על פנייתך!

 

נחזור אליך בהקדם.

 

נייד:

 

נא להכניס נייד

 

מייל:

 

נא להכניס מייל

להשארת פרטים:

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 | מייל: irispes@gmail.com | כתובת: יהודה 14, רמת השרון

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 |

 מייל: irispes@gmail.com

כתובת: יהודה 14, רמת השרון