050-6611830

חוגגים בריא את חנוכה

בשנים האחרונות, כמעט מבלי ששמנו לב, חג האורים נהפך לחג הממתקים. חג החנוכה הוא חג שמח שכולנו נהנים לציין אותו במסיבות, בילויים והדלקת נרות. אבל יוצא שבמשך שמונה ימים הילדים שלנו חשופים לכיבוד עשיר של סופגניות, לביבות ושפע של ממתקים שמכילים כמויות עצומות של סוכר, שומן ומלח.

 

הסופגניות והלביבות עשירות בפחמימות פשוטות ובכמויות גדולות של סוכר - דבר שתורם לכמות של 400-500 קלוריות לסופגנייה פשוטה ועד ל-1000 קלוריות לסופגנייה מיוחדת, שזוהי כמעט כל הכמות הקלורית היומית המומלצת לילד קטן(!)

הסופגניות -לרב מטוגנות בשמן סויה או חמניות שהתחלופה שלו נמוכה. כך שסביר להניח שמשתמשים באותו השמן מספר רב מאד של פעמים וכתוצאה מכך הוא מתחמצן ונוצרים בו הרבה רדיקלים חופשיים. (אלו חומרים מאד לא בריאים שנוצרים מחימום יתר של שמן וגורמים נזקים בגוף).

 

על כל אלה נוסיף את העובדה שבכל מסיבה או בילוי, הילדים מקבלים מארזים של חטיפים וממתקים שמכילים בנוסף לסוכר ולשומן גם כמות נתרן גבוהה מדי (מלח) שמזיק לבריאותם.

רובנו נקרעים בין הרצון לחוות את החג במלואו ובין הרצון לשמור על הבריאות ועל התזונה של הילדים.

 

לפניכם מספר רעיונות כיצד לשמור על תזונה בריאה גם בחנוכה:

 

1. אפשר לתכנן מראש וליצור "תקציב סופגניות". שוחחו עם הילדים לפני האירוע/החגיגה ושתפו אותם בתכנון. רצוי להגביל לסופגנייה אחת באירוע ומקסימום 2-3 לביבות מטוגנות.

 

2. לא כל הדלקת נר מחייבת אכילת סופגניות ולביבות, ניתן לקיים טקס נפלא שכולל שירים, בילוי זמן איכות יחד והדלקת נרות.

 

3. אם כבר סופגנייה, קנו לילדים את הסופגניות הקטנות יותר, עם מילוי הריבה. ולא את הסופגניות עם מילויי השוקולד והקצפת.

 

4. השתדלו לקנות או לאפות סופגניות בתנור (ולא לטגן) תוכלו לצמצם משמעותית את הערך הקלורי ואת השומן המזיק ולשפר את הערך התזונתי.

 

5. נסו לאפות גם לביבות. לביבות אפויות הן בריאות וטעימות וניתן לשלב בתוכן ירקות בכל הצבעים. 

 

6. סופגנייה היא לא ארוחה. ילדים רבים מגיעים להדלקת הנר רעבים כי לא אכלו ארוחת ערב וכתוצאה מכך הם אוכלים הרבה סופגניות ולביבות כדי להשביע את תיאבונם. חשוב להקפיד שהילדים יאכלו ארוחת ערב מזינה כך שלא יגיעו רעבים ואז הסופגנייה תהיה רק הקינוח ולא הארוחה השלמה.

7. בכל אירוע, טיול או חגיגה, השתדלו להכין לילדים חטיפים בריאים.

לדוגמא: ירקות ופירות טריים חתוכים בצורות שונות, יוגורט עם פירות, מאפינס בייתים מדגן מלא, קלחי תירס, פופקורן בייתי דל שומן ומלח, עוגיות ביתיות משיבולת שועל ועוד.

 

8. הגבילו שעות מסך ועודדו פעילות גופנית.

כמו בכל חופשה, כך גם בחנוכה- שיעמום וצפייה ממושכת בטלוויזיה ובמחשב מעודדים אכילת יתר. לעומת זאת פעילות גופנית היא מהנה וחשובה לבריאותם הגופנית והנפשית.

קחו אותם לטיולים בחוץ, למשחקי כדור, לגן שעשועים ולרכיבה על אופניים.

 

חג שמח ובריא!

 

 

 

תגיות: חנוכה בריא, חוגגים בריא, תזונה בריאה בחגים, תזונה בריאה בחנוכה, תזונת ילדים

שלח

 

שם:

 

נא להכניס שם

תודה על פנייתך!

 

נחזור אליך בהקדם.

 

נייד:

 

נא להכניס נייד

 

מייל:

 

נא להכניס מייל

להשארת פרטים:

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 | מייל: irispes@gmail.com | כתובת: יהודה 14, רמת השרון

טלפון: 050-6611830 | פקס: 03-5471337 |

 מייל: irispes@gmail.com

כתובת: יהודה 14, רמת השרון